- Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Volume:14 Issue:37
- A TRANSNATIONAL FEMINIST ANALYSIS OF KAY ADSHEAD’S THE BOGUS WOMAN (2001)
A TRANSNATIONAL FEMINIST ANALYSIS OF KAY ADSHEAD’S THE BOGUS WOMAN (2001)
Authors : Nursen GÖMCELİ
Pages : 105-126
View : 11 | Download : 7
Publication Date : 2017-03-01
Article Type : Research Paper
Abstract :Kay Adshead’in, mülteci Afrika’lı ana karakterinin yaşadığı olaylar vasıtasıyla sığınmacılara uygulanan insanlık dışı muameleyi ve Britanya gözalti merkezlerinde yaşanan insan hakları ihlalini canlandıran The Bogus Woman (2001) oyunu bugüne kadar mülteci tiyatrosu ve feminizm (2003’te Elaine Aston tarafından), travma tiyatrosu ve travma teorisi (2012’de Hildegard Klein tarafından) ve kültürel teori bağlamında (2013’te Sarah Gibson tarafından) incelenmiştir. Tüm bu çalışmalarda oyunun incelemesi, Adshead’in oyunu ile aynı yılda, 2001’de sahnelenen ve ‘kardeş oyun’ olarak tanımlanan, ve yine transnasyonel (uluslarötesi) bir dünyada siyasi ilticanın tahammül edilmez zorluklarını anlatan, Timberlake Wertenbaker’ın eseri Credible Witness (2001) ile birlikte yapılagelmiştir. İnceleme boyunca sadece The Bogus Woman üzerine yoğunlaşacak olan bu çalışmanın amacı, oyunu transnasyonel feminizm baḡlamında irdelemek ve insan hakları meselesinin bu feminist yaklaşımda nasıl tartışıldığını ele almak olacaktır.Keywords : Kay Adshead, İnsan hakları, Birinci Dünya kadınları, Üçüncü Dünya kadınları, Transnasyonel feminizm