- HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
- Volume:10 Issue:19
- A Postdramatic Reading: Misogyny in Simon Stephens’s Play Three Kingdoms
A Postdramatic Reading: Misogyny in Simon Stephens’s Play Three Kingdoms
Authors : Cüneyt ÖZATA
Pages : 171-189
Doi:10.20304/humanitas.996615
View : 16 | Download : 11
Publication Date : 2022-03-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Aristoteles Poetika adlı eseri ile dramatik tiyatronun tarihte bilinen ilk çerçevesini belli ilkelere dayandırarak açıklar. Bu ilkelerin uzun yıllar süren sınırlayıcı yapısı, oyun yazarlarını performansa öncelik tanıyan bir anlayışı uygulamaya ve günün anlayışına göre biçimlenen yeni bir tiyatro estetiği aramaya iter. Bu anlamda Lehmann’ın ortaya attığı, Postdramatik Tiyatro (2006) postmodern toplumun gerçeklerini açık bir şekilde göstermeye çalışır ve izleyici ile okuyucunun da aktif katılımıyla oluşturulan performans metnini öne çıkarır. Oyunlarında günümüz postmodern bireylerinin gerçek yaşamlarından kesitler sunan çağdaş İngiliz oyun yazarlarından Simon Stephens, Postdramatik tiyatronun önde gelen oyun yazarlarından biri olarak dikkat çeker. Stephens’ın üç farklı ülkede ve üç farklı dilde sergilenen Üç Krallık oyunu, kurgulanmasında Lehmann’ın belirlediği postdramatik ögeleri barındırması açısından incelemeye değer bir eser olarak göze çarpar. Bu makalenin amacı, Simon Stephens’ın Üç Krallık oyununu Lehmann’ın belirlediği Postdramatik tiyatro ilkelerini merkeze alarak incelemektir.Keywords : Postdramatik Tiyatro, Aristoteles, Üç Krallık, Tüketim, Mizojini