- İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
- Volume:7 Issue:15
- Reproducing Iconic Photographs: Sandro Miller's Malkovich, Malkovich, Malkovich Portraits
Reproducing Iconic Photographs: Sandro Miller's Malkovich, Malkovich, Malkovich Portraits
Authors : Eren Görgülü
Pages : 185-197
Doi:10.16950/inustd.292419
View : 10 | Download : 8
Publication Date : 2017-06-30
Article Type : Conference Paper
Abstract :Teknolojik gelişmelerin ve fotoğrafik görüntü üzerinde gelişen tekniklerin çoğalmasıyla birlikte, sanat bağlamı içerisinde fotoğraf kullanımı günümüzde kendine ayrı bir yer bulmaktadır. Çağımızda gerçekleşen yeniliklerin, sanatın tekniğini değiştirmeye devam etmesi gibi; fotoğrafın da birçok sanat eserine üretim malzemesi olarak kullanılması, yapıtın biçimsel olarak değişmesine yol açmıştır. Bu da fotoğraf aracılığı ile var olan eserlerin yeniden üretimine olanak sağlamıştır. Kendine has bir görsel dil kullanan fotoğraf, belgesel olarak dünyanı betimlemenin yanında dünyanın her noktasından sanatçıların öznellikleriyle kadrajlarına aldıkları öğeleri felsefi, siyasi, estetik ve kişisel olarak yorumladığı bir alandır. Fotoğrafı tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı üzerinden düşündüğümüzde farklı çalışmalar dikkatimizi çekmektedir. Özellikle hafızalara kazınmış ikonik fotoğraflara alternatif bir yorum getirerek John Malkovich portreleri yapan Sandro Miller, fotoğrafları kendi bağlamlarından çıkartıp taklit etmesi, sanat nesnesinin aurasını ve biricikliğini değiştirmesine sebep olmaktadır. Bu bağlamda Miller’ın John Malkovich serisi fotoğrafları göstergelerarasılık bağlamında taklit ve yansılama sanat eseri olarak değerlendirilebilir. Ayrıca Walter Benjamin’in özgün eser için bahsettiği aura kavramının da üzerinde durulacaktır. Bu çalışma, Sandro Miller’ın Malkovich portreleri üzerinden sanat eserinin yeniden üretimi ve yeniden çoğaltılması üzerine yoğunlaşmaktadır.Keywords : Fotoğraf, Postmodern, Yeniden Üretim, Aura