- İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
- Volume:10 Issue:21
- Oyunlaştırmada Hedeflenen Etki Düzeylerinin Pazarlama İletişimi Bağlamında Kullanımı Üzerine Bir İnc...
Oyunlaştırmada Hedeflenen Etki Düzeylerinin Pazarlama İletişimi Bağlamında Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
Authors : Yeşim ESGİN
Pages : 113-135
View : 7 | Download : 5
Publication Date : 2022-06-29
Article Type : Research Paper
Abstract :Çalışmada pazarlama iletişimi alanında oyunlaştırmanın etki düzeylerine göre aşamaları “Starbucks Ödül” oyunlaştırması üzerinden incelenmiştir. Oyunlaştırmanın pazarlama iletişimi alanında bir kanal olarak nasıl kullanıldığı ve etki düzeyi piramidinin en üst adımını hedeflemiş olan markanın “müşterisini” bir “oyuncuya” nasıl dönüştürdüğünün aşamaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Markanın sadakat kampanyası olarak tasarladığı bu oyunlaştırma ile etki düzeyi piramidinin en üst basamağı olan “değerler” aşamasını hedeflediği görülmüştür. Bartle taksonomisine göre, oyuncu türlerinden marka hedef kitlesi ile uyumlu “başaranlar” tipi hedeflenmiştir. SAPS ödül sistemine göre ise “ürün” sistemi kullanmaktadır. Çalışmada elde edinilen temel bulgulara göre; oyunlaştırma tasarımı bir mobil uygulama içerisinden başlatılmış olsa da “farkındalık ve bilgi” etki düzeyleri pazarlama iletişimi araçlarının kullanıldığı alanda hayata geçirilmiştir. Oyunlaştırma sürecinde farklı etki aşamaları boyunca “müşteri”; öncelikle “kullanıcıya” daha sonra “oyuncuya” dönüştürülmüştür. Değerler aşamasını etki düzeyi olarak hedefleyen sadakat kampanyasında markanın sattığı ürün ile hediye ettiği ürün aynı olduğu için oyunlaştırmanın sürdürülebilir olduğu görülmüştür.Keywords : Oyunlaştırma, Etki Düzeyleri, Pazarlama İletişimi, Sadakat Kampanyaları