- Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi
- Volume:18 Issue:1
- Hareketli Resimlerin Felsefesi ve Felsefe Olarak Film
Hareketli Resimlerin Felsefesi ve Felsefe Olarak Film
Authors : Gökhan GÜRDAL
Pages : 37-57
Doi:10.20981/kaygi.505653
View : 10 | Download : 10
Publication Date : 2019-03-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu yazının amacı sinema felsefesine dair yapılmış temel bazı tartışmaları ortaya koymak ve ”sinema felsefesi”nin imkanını göstermektir. Bunu yaparken ilk olarak ”sinema felsefesi”nin ortaya çıkışını ve onun ”film teorisi” ile olan ilişkisini aktarmaya çalıştık. Daha sonra, filmin ne tür bir ”anlatı”ya sahip olduğunu, Simetri ve Asitmetri Tezleri açısından incelemeye çalıştık. Yazının ikinci kısmında, sinemayı, onu oluşturan fiziksel öğeler üzerinden tanımlamaya ve tarihsel gelişimini kısaca ortaya koymaya çalıştık. Ardından, G. Deleuze’ün ”felsefe” anlayışını temele alarak sinema ile felsefe arasındaki ilişkiyi belirlemeye ve sinemanın yeni bir düşünce tarzı olduğunu fikrini desteklemeye çalıştık. Ayrıca sinemanın bir dil olup olmadığı ve sinemanın neliği hakkında kısa bir tartışma yapmayı denedik.Keywords : Sinema Felsefesi, Film Teorisi, Simetri ve Asimetri Tezleri, Anlatı, Deleuze