- Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi
- Volume:1 Issue:Special Issue Special Issue
- HAMİD NAFİCY’NİN AKSANLI SİNEMASI ÇERÇEVESİNDE FATİH AKIN SİNEMASI VE DUVARA KARŞI FİLMİ ÖRNEĞİ...
HAMİD NAFİCY’NİN AKSANLI SİNEMASI ÇERÇEVESİNDE FATİH AKIN SİNEMASI VE DUVARA KARŞI FİLMİ ÖRNEĞİ
Authors : Kemal Dinçsay
Pages : 77-95
View : 60 | Download : 28
Publication Date : 2024-11-27
Article Type : Conference Paper
Abstract :1961 yılında Türkiye ile Almanya arasında imzalanan işgücü sözleşmesi neticesinde Almanya’ya düzenli ve büyük çapta bir işçi göçü başladı. Bu sözleşme zaman içinde birçok Türk işçinin Almanya’ya yerleşmesini sağladı. İşçi alımının resmen durdurulduğu 1973 yılının Kasım ayında ise 866 bin Türk nüfusu vardı. 1974 tarihinde uygulamaya konan aile bileşimi uygulamasıyla birlikte Türklerin Almanya’da aileleriyle birlikte yaşamasının yolu açıldı. Günümüzde Almanya’da 3 milyona yakın Türk nüfusu varlığını göstermektedir. İşçi bir ailenin çocuğu olarak bu Türk-Alman diasporasında doğup büyüyen Fatih Akın, sinemasında göçmenlik, kimlik mücadelesi, kültürlerarası etkileşim, kök arayışı ve aidiyet temalarını derinlemesine işledi. Akın’ın film dili ve işlediği temalar, Amerikan-İran diasporasında yaşayan akademisyen Hamid Naficy’nin Aksanlı Sinema kavramıyla paralel bir biçimde örtüşmekte olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma’da; Akın ve Naficy arasındaki bu ortak yaklaşımlarının neler olduğunu irdelenecektir. Naficy’nin Aksanlı Sineması çerçevesinde Akın’ın Duvara Karşı filmi analiz edilecektir.Keywords : Türk Alman Sineması, Fatih Akın, Duvara Karşı, Hamid Naficy, Aksanlı Sinema, Türk Alman Diasporası, Göç ve Emek Göçü