- Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi
- Volume:3 Issue:2
- Öfke Çağ'ında Göçmenin Yolculuğu: Baran, Daha ve Amerika Square Filmlerinde Göçmene Yansıtılan Öfke...
Öfke Çağ'ında Göçmenin Yolculuğu: Baran, Daha ve Amerika Square Filmlerinde Göçmene Yansıtılan Öfke
Authors : Müberra MIZIKACI
Pages : 32-69
Doi:10.53281/kritik.991460
View : 10 | Download : 11
Publication Date : 2021-12-14
Article Type : Research Paper
Abstract :Göç hareketlerinin 2000’li yıllardan bu yana kitleselleşmesi, göç alan tüm toplumlar için göçmene karşı duyulan öfke hissinin artmasına neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı, göçmene karşı duyulan öfkeyi İran sinemasından Baran (Majid Majidi, 2001), Türk sinemasından Daha (Onur Saylak, 2017) ve Yunan sinemasından Amerika Square (Yannis Sakaridis, 2016) adlı filmler aracılığı ile incelemek ve siyasal yapıdaki söylemin bireyler üzerinden göçmene nasıl yansıtıldığını araştırmaktır. Öfke Çağı terimi kullanılırken Pankaj Mishra’nın Age of Anger – A History of the Present adlı kitabında vurguladığı; kapitalizmin yarattığı düzensizlik ve şiddetin öfkenin kaynağı olduğu varsayımı kabul edilmiş, seçilen filmlerin alt metinlerinde de bu ekonomik düzensizlik gerçeği aranmıştır. Araştırma için göç ile ilgili istatistikler, ilgili ülkelere ait dönemsel göç ve siyasi haberler taranmıştır. Göç olgusu beraberinde getirdiği öfke duygusu ile birlikte artarak devam etmektedir. Baran, Daha ve Amerika Square’deki özneler, ait oldukları, kültürel, ekonomik ve siyasal ortamının bakış açısı ile göçmeni bir öfke nesnesi olarak kullanmaktadır.Keywords : Öfke Çağı, Göçmen, Baran Film, Daha Film, Amerika Square Film