- Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi
- Volume:6 Issue:2
- Markaların Oyun İçi Reklam Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma
Markaların Oyun İçi Reklam Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma
Authors : Emre S Aslan, İbrahim Muslu, Hikmet Deniz
Pages : 318-340
Doi:10.53281/kritik.1567235
View : 1971 | Download : 1730
Publication Date : 2024-12-28
Article Type : Research Paper
Abstract :Oyun, eğlenmek, sosyalleşmek ve bireysel becerileri geliştirmek için birey ve toplum açısından her zaman önemini koruyan bir araç olmuştur. Günümüzde fiziksel ortamlarda oynanan oyunlar büyük oranda dijitalleşmiştir. Teknolojinin gelişmesine paralel olarak dijital ortamlarda çeşitli oyun türleri ortaya çıkmış ve farklı görevlerin yerine getirilebildiği çok kapsamlı bir sürece evrilmiştir. Bu gelişmeler, oyuncuların haz ve deneyim seviyeleri üzerinde olumlu etki yaratarak oyunlarda geçirilen süreyi artırmıştır. Bu imkanlar sayesinde markalar, hedef kitleleriyle düzenli iletişim kurma fırsatı elde etmiştir. PUBG Mobile-KFC resmi iş birliğinin örneklem olarak alındığı bu araştırmanın temel amacı, iş birliğindeki oyun içi reklam unsurlarının neler olduğunu ortaya koyarak markanın bu mecrayı hangi amaçlar için kullandığını analiz etmektir. Dolayısıyla markanın oyun içi reklamcılıktan nasıl ve hangi amaçlarla faydalandığının ortaya konulması bu çalışmanın önemini oluşturmaktadır. Bu kapsamda nicel içerik analizi ve durum analizi tekniklerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, markanın sanal bir deneyim ortamında ürünlerinin tanınırlığını artırırken uyumlu yenilik öğeleriyle oyuncuların marka tutumlarını iyileştirmeye çalıştığı görülmüştür.Keywords : Marka, Reklam, Oyun İçi Reklam, PUBG Mobile, KFC