- Kültür Araştırmaları Dergisi
- Issue:14
- From Visuality to Action: Traces of Ekphrasis in John Guare's Six Degrees of Separation
From Visuality to Action: Traces of Ekphrasis in John Guare's Six Degrees of Separation
Authors : Nurten ÇELİK
Pages : 172-188
Doi:10.46250/kulturder.1142469
View : 9 | Download : 4
Publication Date : 2022-09-10
Article Type : Research Paper
Abstract :John Guare’in ünlü oyunu Altı Derecelik Ayrılık (1990), ana karakter Paul’un sınıf, ırk ve cinsel yönelimle sınırlandırılmış üst sınıf bireylerin dünyasında sahte kimlikler yaratarak kimliğini ortaya koyma ve kendine yer bulma çabasını ele alır. Paul’un çağdaş Amerikan kültürüne yolculuğunu betimlerken, John Guare Kandinsky’nin çift-yönlü resminin yanı sıra fleşbek, ileriye atlama, paralel zamanlama ve farklı kurgu biçimlerini kullanır. Yavaş hareketiyle sahneye hâkim olan Kandinsky’nin resmi, karakterlerin gerçeklikle sürekli ve sabit bir bağının olmadığı toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini yansıtır. Bu resim aynı zamanda onların insani duygularını ve ahlaki ideallerini yitirdiği sosyal hayattaki duygusal ve psikolojik ikilemlerini ortaya koyar. Bu bağlamda, bu makale Kandinsky’nin sanat fikirlerinin ve çift-yönlü resminin oyunun özünü nasıl oluşturduğunu ve çökmekte olan çağdaş toplumun materialist anlayışını ve bunun karakterler üzerindeki duygusal ve psikolojik etkilerini nasıl yansıttığını incelemeyi amaçlamaktadır.Keywords : Ekfrasis, Kandinsky, John Guare, Altı Derecelik Ayrılık, sosyal parçalanma