- Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Volume:12 Issue:3
- TANRISAL ve KİŞİSEL TÜM BAĞLARDAN KURTULMUŞ BUDDHA’NIN GÖRÜNÜMÜ OLARAK YENİ AHİT’İN İSA’SI...
TANRISAL ve KİŞİSEL TÜM BAĞLARDAN KURTULMUŞ BUDDHA’NIN GÖRÜNÜMÜ OLARAK YENİ AHİT’İN İSA’SI
Authors : Kürşat Haldun AKALIN
Pages : 49-71
Doi:10.18026/cbusos.47277
View : 11 | Download : 7
Publication Date : 2014-10-23
Article Type : Research Paper
Abstract :Buddha ile İsa’nın yaşamlarında ortak özellikler olduğu kolaylıkla söylenebilir. Bakire bir anneden doğan İsa gibi, Buddha da cinsel ilişki olmaksızın doğmuştur. Buddha’nın doğduktan hemen sonra annesiyle konuşarak, ben insanların en büyüğüyüm dediği gibi; ilk Thomas İnciline göre, İsa da daha beşiğindeyken annesiyle konuşmuş, ben İsa tanrının oğlu demiştir. Kral Bimbarasa tarafından hayatı ölüm tehdidi altına giren Buddha gibi, İsa da kral Herod tarafından öldürülmek istenmiştir. Hem Buddha hem de İsa, tanrının ruhunun huzurunda vaftiz olmuş, on iki yaşına gelince tapınağa gitmiş ve oradaki rahipler bilgeliğine şaşırmıştır. Buddha kırk yedi gün ve İsa da kırk gün insansız tenha bir yerde kalarak perhize girmiştir. Her ikisi yaklaşık aynı yaşlarda otuzlu yaşlarda vaazlık görevine başlamışlar, vaazlığının başlangıcında kötü ruh insert ignore into journalissuearticles values(şeytan); tarafından ayartılmak istenmiştir. Kötü ruh burayı terk ettikten sonra doğaüstü güçler yanına inmiş, melekler gelerek ona vaaz vermiştir. Kalabalıklar, inanmalarını sağlamak için İsa ve Buddha’dan alamet göstermelerini istemiş, her ikisi de göğün krallığını kurmaya uğraşmışlardır. Buddha, kendisini çok uzun aydınlanmış öğretmenler zincirinin sadece bir halkası olarak tanıttığı gibi; yasaya da peygamberlere de itaat etmediği halde, İsa da, ‘kutsal yasayı ya da peygamberlerin sözlerini geçersiz kılmak için geldiğimi sanmayın, geçersiz kılmaya değil, tamamlamaya geldim’ insert ignore into journalissuearticles values(Matta 5: 17); demiştir.Keywords : Budizm, Hristiyanlık, Ruhgöçü