- Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi
- Volume:6 Issue:15
- SQUİD GAME DİZİSİ’NDE YER ALAN MEKÂN VE SEMBOLLER ÜZERİNE İNCELEME
SQUİD GAME DİZİSİ’NDE YER ALAN MEKÂN VE SEMBOLLER ÜZERİNE İNCELEME
Authors : Ramazan ÇELİK, Nesrin NEZİR KÖSE
Pages : 43-59
Doi:10.54707/meric.1058504
View : 19 | Download : 30
Publication Date : 2022-04-25
Article Type : Research Paper
Abstract :Dijital çağda teknolojinin hızla ilerlemesi ve internet tabanlı dijital platformların da ortaya çıkmasıyla, kapitalizmin getirdiği ekonomik rekabet, film ve dizi sektörünü de derinden etkilemiştir. Daha fazla görsel kullanımı, farklı mekân tasarımları, film ve dizilerde alt metinler ve semboller, izler kitlenin dikkatini her daim canlı tutmaya çalışmaktadır. Bu nedenle bu çalışma örneklem olarak alınan dizinin bu yönü ile değerlendirilmesi açısından önem taşımaktadır. Çalışmada ilk sezonu dokuz bölümden oluşan ve dünyada yankı uyandıran Güney Kore yapımı “Squid Game” dizisi ele alınmaktadır. Maddi sıkıntı çeken yüzlerce kişinin altı çocuk oyunu oynayarak yüklü miktarda para kazanmayı vadeden bir hayatta kalma mücadelesini anlatan dizide, mekân ve semboller incelenmektedir. Dizide yer alan görsel, işitsel ve mekânsal unsurlar sembolik anlamları üzerinden incelenmektedir.Keywords : Squid Game, Dijital Platformlar, Kültürel Gösterge, Mekan, sembol