DİJİTAL OYUNLARDA İNŞA EDİLEN SOSYAL DÜNYA
Authors : Mesude Suküt
Pages : 104-128
Doi:10.55774/mikad.1371981
View : 103 | Download : 109
Publication Date : 2023-12-29
Article Type : Research Paper
Abstract :Her birey, çocukluk çağında oyun ile tanışmış, oyun oynamış, oyun içinde kendini diğer çocuklara ifade etmiş ve oyun içinde var olmuştur. Zaman içinde oyun; geleneksel oyun biçimlerinden, dijital oyun biçimlerine dönüşmüştür. Bu dönüşümle, oyun belirli bir yaş grubuna hitap etmeyip, her yaş grubunun oyun içinde var olabileceği bir süreci başlatmıştır. Dijital oyunlar, teknolojinin ilerlemesi ve gündelik hayatta internet kullanımının artmasıyla, bireylerin her an, her yerde oyun oynamasına imkân tanımıştır. Dijital oyunlar geleneksel oyunlardan farklı olarak zaman ve mekân kısıtlamasını ortadan kaldırmıştır. Bu niteliği sayesinde dijital oyunlar bireyin gündelik hayatının her alanına nüfus etmekte ve bireye oyunda diğer oyuncularla bir araya gelerek sanal sosyalleşme imkânı sunmuştur. Çalışmada, gerçek zamanlı oynanan ve aynı takımdaki oyuncuların yoğun etkileşim içinde olduğu, yeni bir sosyalleşme mekânı olan Cs Go oyununda inşa edilen sosyal dünyadan bahsedilmiştir. Bu çalışmada dijital oyun kavramının oyuncu olan birey için ne anlam ifade ettiği, dijital oyunlarda kurulan sanal gerçekliğin oyuncu olan birey tarafından nasıl anlamlandırıldığı, oyuncuların sanal kimlik ve benlik sunumları ele alınmıştır.Keywords : Dijital Oyun, Sanal Kimlik, Sanal Gerçeklik, Simülasyon