- OPUS Toplum Araştırmaları Dergisi
- Volume:17 Issue:38
- Serbest Zaman Etkinliği Olarak Dijital Oyunlar ve Toplumsal Cinsiyet
Serbest Zaman Etkinliği Olarak Dijital Oyunlar ve Toplumsal Cinsiyet
Authors : Ümmü ARDA, Rabia KAYA, Veli Ozan ÇAKIR
Pages : 5791-5818
Doi:10.26466/opus.748560
View : 13 | Download : 8
Publication Date : 2021-06-15
Article Type : Review Paper
Abstract :1970’lerden bu yana, video oyunları giderek daha popüler hale gelmiştir. Ayrıca günümüzde hem kadınlar hem de erkekler tarafından tercih edilen bir serbest zaman aktivitesi durumundadır. ‘Toplumsal cinsiyet’, kadın ve erkek olmanın toplumsal kategorilerine atfedilen kültürel anlamları ifade etmekte ve ayrıca kadın ve erkeklerin tercihlerini de etkilemektedir. Bir serbest zaman aktivitesi olarak dijital oyunlar hem kadın ve erkeklerin hem de farklı yaş gruplarının tercihleri arasındadır. Çocukluk dönemi oyuncaklarında görünür hale gelen oyuncak tercihleri, ergenlik ve yetişkinlik döneminde oynanan dijital oyunlarda da görülmektedir. Kadın ve erkekler arasında dijital oyun tercihleri bakımından farklılıklar bulunmaktadır. Yapılan araştırmaların sonuçları erkeklerin kadınlardan daha fazla şiddet içeren oyun oynamayı tercih ettiğini göstermektedir. Erkek oyuncular strateji, aksiyon ve dövüş türlerine katılmayı tercih ederken, kadın oyuncular bulmaca, sosyal, müzik ve dans, eğitim türleri oynama eğilimindedir. Buna ek olarak, erkekler ve kadınlar arasında günlük ortalama dijital oyunlara katılma süreleri bakımından da farklılaşma vardır. Bu çalışmanın amacı, konu ile ilgili yapılan araştırmaları inceleyerek toplumsal cinsiyet ve dijital oyunlar arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma, derleme bir çalışma olup cinsiyet ve dijital oyunlar hak-kındaki araştırma literatürünü gözden geçirmektedir.Keywords : ESpor, Dijital Oyun, serbest zaman, toplumsal cinsiyet, Okul Öncesi Çocukluk