- Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Araştırmaları Dergisi
- Volume:6 Issue:14
- KARŞI SİNEMA PERSPEKTİFİNDEN GODARD SİNEMASI VE ‘SERSERİ AŞIKLAR’ FİLM ÖRNEĞİ
KARŞI SİNEMA PERSPEKTİFİNDEN GODARD SİNEMASI VE ‘SERSERİ AŞIKLAR’ FİLM ÖRNEĞİ
Authors : İlkay UĞUR, Mehmet YILMAZ
Pages : 206-219
View : 9 | Download : 9
Publication Date : 2016-12-01
Article Type : Research Paper
Abstract :Sinema, ilk yıllarından itibaren oluşturduğu anlatı yapısı ile klasik, geleneksel, yansıtmacı, Aristotelesçi bir dil kullanmaktadır. Zamanla dil yetisini geliştiren sinemanın, farklı anlatı yapılarına yönelerek anaakım olarak adlandırılan Hollywood sinemasının dışında alternatif biçimlere de yöneldiği izlenmektedir. Özellikle, ticari ya da seyirlik olarak da bilinen klasik anlatı yapısı dışında, 1960’lı yılların başında gelişen ‘karşı insert ignore into journalissuearticles values(counter); sinema’ kavramı sinema tarihinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmanın amacı alternatif ya da karşı olarak tanımlanan bu anlatı yapısının özelliklerini saptamak ve ‘Serseri Aşıklar’ filminde bu unsurların gerçekleşip gerçekleşmediğini incelemektir. Bu kapsamda yapısalcı analiz yöntemi ile adı geçen filmin özellikle Brechtyen unsurlara sahip olup olmadığı katharsis, yabancılaşma ve oyunculuk düzeyinde ele alınmaktadırKeywords : Sinema, anlatı, karşı sinema, Godard